Let op! Geld lenen kost geld
Ambtenarenlening logo
Home > Waar kan ik een klacht indienen over een lening?
Ambtenarenlening
Ambtenaren kunnen het goedkoopst lenen bij Ambtenarenlening.
  • Geld lenen tegen de laagste rente
  • U kunt altijd boetevrij aflossen
  • Snel en eenvoudig geregeld

Waar kan ik een klacht indienen over een lening?

U heeft onlangs een lening afgesloten, maar bent niet tevreden over de afhandeling of u vindt dat de bank onzorgvuldig met uw gegevens is omgegaan. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom u een klacht heeft over een lening of kredietverstrekker.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Heeft u een klacht, dan is het belangrijk dit altijd eerst aan de kredietverstrekker kenbaar te maken en te proberen er samen uit te komen. Kunt u het samen niet eens worden, dan kunt u terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Als onafhankelijke partij, neemt Kifid uw klacht in behandeling en helpt u uw probleem met de kredietverstrekker op te lossen door te bemiddelen.  Is bemiddeling niet voldoende, dan kan de Geschillencommissie van Kifid een bindende uitspraak doen.

Klacht indienen

U kunt uw klacht online indienen via Mijn Kifid of per post versturen. Voor het online indienen, maakt u eerst een persoonlijk account aan op Mijn Kifid. Vervolgens kunt u via het online klachtenformulier uw klacht volledig digitaal indienen, inclusief digitale documenten en de volledige correspondentie met uw financiële dienstverlener. Via uw persoonlijke account kunt u de voortgang van uw klacht in de gaten houden. Maakt u liever gebruik van de post, dan kunt u uw klacht sturen naar Kifid, Postbus 93257 2509 AG Den Haag. 

Ambtenarenlening aanvragen?

Binnen 5 minuten aangevraagd

© Copyright 2025, Ambtenarenlening