Waar kan ik een klacht indienen over een lening?
U heeft onlangs een lening afgesloten, maar bent niet tevreden over de afhandeling of u vindt dat de bank onzorgvuldig met uw gegevens is omgegaan. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom u een klacht heeft over een lening of kredietverstrekker.
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Heeft u een klacht, dan is het belangrijk dit altijd eerst aan de kredietverstrekker kenbaar te maken en te proberen er samen uit te komen. Kunt u het samen niet eens worden, dan kunt u terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Als onafhankelijke partij, neemt Kifid uw klacht in behandeling en helpt u uw probleem met de kredietverstrekker op te lossen door te bemiddelen. Is bemiddeling niet voldoende, dan kan de Geschillencommissie van Kifid een bindende uitspraak doen.
Klacht indienen
U kunt uw klacht online indienen via Mijn Kifid of per post versturen. Voor het online indienen, maakt u eerst een persoonlijk account aan op Mijn Kifid. Vervolgens kunt u via het online klachtenformulier uw klacht volledig digitaal indienen, inclusief digitale documenten en de volledige correspondentie met uw financiële dienstverlener. Via uw persoonlijke account kunt u de voortgang van uw klacht in de gaten houden. Maakt u liever gebruik van de post, dan kunt u uw klacht sturen naar Kifid, Postbus 93257 2509 AG Den Haag.